مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اظهار کرد: تا پایان سال همه شهرهای استان زیر پوشش 4G می‌رود.
کد خبر: ۵۶۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 14 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهریار بهنیا ، با بیان اینکه اینترنت کشور از خارج از مرزها تامین می‌شود، گفت: چند شرکت بزرگ در دنیا توزیع کننده اینترنت هستند که عمدتا در اروپا و آمریکای شمالی قرار دارند و از طریق "فیبر نوری" اینترنت از این شرکت ها وارد کشور می‌شود.

بهنیا افزود: در حال حاضر اینترنت از طریق 20 گیت بین المللی وارد کشور می‌شود و از این تعداد، دو گیت آن در استان کرمانشاه و در دو مرز پرویزخان و خسروی است.

بهنیا با اشاره به وجود 6200 کیلومتر فیبر نوری در استان، گفت: از این میزان پنج هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری استانی و 1200 کیلومتر آن مربوط به شبکه سراسری فیبر نوری کشور است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تمام شهرهای استان تحت پوشش اینترنت 3G است، گفت: در حال حاضر 660 سایت 3Gدر استان نصب است.

وی افزود: از 31 شهر استان همچنین 23 شهر تحت پوشش اینترنت 4G قرار دارند و هم اکنون 43 سایت 4G در استان مستقر است.

بهنیا خاطرنشان کرد: تا پایان سال تمام شهرهای استان تحت پوشش اینترنت 4G قرار می‌گیرد.

وی افزود: سایت‌های 4G بیشتر برای نقاط پرجمعیت استفاده می‌شود، زیرا به خاطر پهنای باند بیشتر بُرد پوشش آن به لحاظ مسافت کوتاه است و برای اینکه منطقه وسیعی را تحت پوشش 4G قرار داد، باید تعداد سایت بیشتری نصب شود.

بهنیا تصریح کرد: تلاش ما این است تعداد این سایت‌ها به حدی برسد که بتوان پوشش یکنواخت 4G در شهرها ایجاد کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به وجود 1712 روستای بالای 20 خانوار، گفت: از این تعداد 1200 روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند.

وی تاکید کرد: تا پایان سال تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای اینترنت پرسرعت خواهند شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار